پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
شهید همدانی

حوزه/ در عصر عاشورا مرحله دوم علمیات کربلا شروع شد و حضرت زینب سلام الله علیها با خطبه هایی که قرائت کرد که تُن صدای پدرشان، حضرت علی علیه السلام بود، کاروان یزیدیان را از کوفه تا شام متلاشی و منهدم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار شهید حسین همدانی در سال ۱۳۹۴ به همراه خانواده خود و برخی دوستانشان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند که روایت دلنشین ایشان از این اجتماع با شکوه تقدیم عاشقان و محبّان مکتب حسینی می‌شود.

«عاشورا یکی از حوادث بزرگ تاریخ بشریت است.حسین بن علی علیهما السلام در سال ۶۱ هجری با یک حرکت به تمام معنا، اسلام نابی را برای همه شیعیان جهان به ارث گذاشت. بنابراین زمانی که عصر عاشورا تمام شد، اولین مرحله عملیات عاشورا به پایان رسید. آنهایی که بصیرت نداشتند و فکر می کردند که کار امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام تمام شده است، جامانده از کاروان امام حسین علیه السلام شدند و فکر می‌کردند که خط مبارزه با کفر پایان یافته است؛ اما یک عده قلیلی در عصر عاشورا بودند که حضرت زینب سلام الله علیها سرپرست و علمدار این کاروان بود. این بزرگواران حرکت دوم را انجام دادند و به عبارتی، اصل نتیجه‌گیری نهضت حسینی را دنبال کردند. در عصر عاشورا مرحله دوم علمیات کربلا شروع شد و حضرت زینب سلام الله علیها با خطبه هایی که قرائت کرد که تُن صدای پدرشان، حضرت علی علیه السلام بود، کاروان یزیدیان را از کوفه تا شام متلاشی و منهدم کرد.

مرحله دوم عملیات که با مسئولیت زینب کبری سلام الله علیها دنبال می شد، نتیجه داد و پیروان و محبین مکتب سیدالشهدا به همان نیت و قصد توانستند برای اربعین از نجف به سمت کربلا بیایند. روز چهلم حضرت زینب سلام الله علیها از شام به کربلا می آید و به فرمانده جنگ خود گزارش می دهد.

حضرت زینب سلام الله علیها به فرمانده جنگ خود یعنی امام حسین علیه السلام اینگونه گزارش می دهد: حسین جان راضی شدی؟.

در این گزارش یکایک حوادث را برشماری می کند و ما هم به پیروی از حضرت زینب سلام الله علیها از دمشق تا کوفه آمده‌ایم و امروز یک بخشی از این راه را که از نجف تا کربلاست؛ آمده ایم که طی کنیم و بتوانیم با کاروان زینبی همراه شویم.

این شور، شعف و شعوری که می بینیم، نشان از همان کاروانی است که از شش ماهه تا پیرمرد و از جانباز تا مجروح و معلول برای احیای مکتب حسینی راهی کربلا می شوند.

امروز کاروان حسینی همان ترکیب کارونی است که شش ماهه و پیرمرد شهید داد. این مسیری که ما طی می کنیم مسیری است که کاروان حسینی این مسیر را حرکت کرده‌اند. همه این زائرین، در حال حرکت به سمت قبلگاه و مرکز جاذبه حسینی هستند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha